Thursday 16 April 2009

tag #8

Doodled by aL sYa at Thursday, April 16, 2009





kali ne aku di-tagged oleh ruby psl mekap..huhu..terus terang la,aku ne mmg suke mekap..ms aku kecik2 dulu,klu aku tgk mak aku tgh mekap ms hari raye,aku mst suruh mak aku mekapkan aku skali..hihi..tp mak aku letak lipstick je la..yela,bdk kecik lg kn..huhu..ms sekolah rendah aku dh x ske mekap2 ne,aku agak lasak ms tu,cam tomboy ar..pikir la,mane ade tomboy mekap weh..hahaha!n start form 3 kot,aku mule gune compact powder,eyeliner,lipstick n lipgloss..ms tu x minat eyeshadow n blusher lg..huhu..skrg ne,aku dh ngengade nk pki eye shadow n blusher..hehe..eye liner tu aku x ske letak penuh2 kt mate,mate aku ne dh cukup besar okayy..so aku ltk skit je kt hujung mate..

psl eye shadow,sbb mata aku ni besar,aku mmg x digalakkan sapu warna2 yg gelap..takot nmpk terbeliak~hikhik..cara pemakaian blusher pn penting..blusher ne lak dipakai utk tujuan membentuk semula bentuk muka..contoh muke aku yg bulat ne,juz sapu blusher kt dahi n dagu skit,phtu kt pipi biar letak kt tulang pipi tp kne sapu secara menaik smp ke telinga..muke nmpk seakan-akan tirus skit la..hehe..gloss lak,jgn sapu byk2,lbh2 lg utk bibir yg besar mcm ning baizura(hahah,sori ning!huhu)nnt nmpk bibir terjuih lebih drpd angelina jolie..huhu..x kuasa u!~haha




so,kite terus ke soalan2nye okie..? XD

Apa produk facial cleanser yg anda guna?

Telah guna:T3,Olay,Clean & Clear,Citra Ayu,Clearasil,Natasya,Zera =)
Sedang guna:De' Wajah

Kenapa anda memilih produk itu?
Yg aku penah gune sebelum ne byk utk yg rawatan jerawat..skrg ne xde jerawat dh,so cari yg utk whitening lak..hehehe

Bagaimanakah anda mula2 mengenali produk itu?

Byk tgk kt iklan..ade yg mak aku promote..De' Wajah tu saler kt kedai kosmetik promote..huhu

Pernahkah menggunakan produk yg memberi side efek kat kulit?Apakah produk itu?
T3 n Olay..T3 tu lg menambahkan jerawat ade la..huhu..Olay lak sbnrnye berasal drpd perkataan OILY..muke aku bertambah berminyak..hishh..

Make up yg digunakan?
um klu nk melaram aku slalu pakai compact powder,eyeliner,eye shadow,blusher n lipstick..tp aku sapu sikit2 je la..xnk over sgt..hehe..paling simple skali aku pakai bedak tabur n lipstick je ckit..hihi XD



Pendapat tentang pemakaian make up?
bg aku,mekap ne pakai ckit2 dh la,jgn la tiru model2 dlm mags tu..pakai setakat utk menceriakn wajah aje.. =)

Pernah dimake up oleh pro? (kedai kosmetik etc.)
hahah..mak aku pernah make up ms dinner pengawas(2006)..tebal jgk die mekap weh..smp skrg aku lbh suke aku yg mekap sendiri..

Pernah make up orang?
pernah~ms annual dinner dulu,rmi suruh aku mekapkn..hikhik.. XD

Sukakan set make up camne?
biar lengkap ade compact powder,foundation,concealer,eye liner,eye shadow,lipstick,lip gloss,blusher n berus2 die tu..hehe



Aku tag:

Nuha
Arina
Bella
=)




2 budak suka tunjuk gigi:

Bella Zulkifly on 18 April 2009 at 20:29 said...

alya..
sori bella buta teknologi skit..
he333333
tag tu pebende?
kalo tag tu jadi camna? apa gunanya?

aL sYa on 18 April 2009 at 21:56 said...

hihi..xpe..
alya pn dulu cmtu gk awl2..
hehehe..

bella copy je soalan2 tu,then jwb kt blog bella sendiri..

bagus utk org laen knl bella lebih mendalam XD

 

aL sYa Copyright © 2011 Blog aL sYa Yang Punyaa