Tuesday 1 February 2011

Vampire Diaries tiru Twilight Saga? siapa tiru siapa?siapa lagi best?

Doodled by aL sYa at Tuesday, February 01, 2011
Vampire Diaries


Twilight


i really think that vampire diaries is more fun n exciting than twilight saga..i did somehow think that twilight is kinda boring,the movie,i mean..movie twilight slow kan3?haha..but i still love the novels..and yet,BOTH novels and drama series of vampire diaries are more worthy =) i love nina dobrev, n hottie paul wesley, n even sexier ian somerhalder *woot*


aku dah jatuh cinta dengan vampire diaries, sama je macam aku mula2 jatuh cinta dengan twilight saga..tapi bila difikirkan balik,cinta aku lebih kat VAMPIRE DIARIES..hehe

aku kenal dua2 story tu daripada "skrin" dulu,and bukan daripada novel story tu walaupun story yang kat skrin tu originated daripada novel..story yang dah dilakonkan tu as introduction je untuk aku, sebab aku terus start baca novel stories tu..bila movie twilight yang first tu kat pawagam, aku memang tertarik jugak la nak gi tengok,tapi tak ada kesempatan..sempat la tengok kat internet beberapa minit..and start situ aku terus kumpul empat2 novel twilight dalam masa kurang setahun..habis 1 siri je terus beli 2nd,pastu so on....baca novel stephenie meyer tu memang wat aku addicted untuk bace sampai habis..tidur lambat pun aku tak kisah,semata-mata nak habiskan novel tu..haha

but when twilight novel comes into movies, aku rasa macam ada something wrong..maybe barisan pelakon twilight tak kena..macam tak best..haha..jalan cerita dia pun boringgg~padahal dalam novel sangat la best!! kenapa la dalam movie tak best..plot sangat slow and emotion pelakon tak sedalam emotion watak dalam novel..soundtrack twilight pun sangat la boring tahap tapir..so aku tak hairan la movie twilight:eclipse tersenarai dalam calon filem terburuk 2010..(ada masuk paper semalam kot)..aku sebagai peminat setia,big fan of twilight saga agak rasa terkilan and kecewa..however, i am looking forward to watch twilight:breaking dawn part 1 yang dijangka keluar pawagam 11 november 2011..11.11.11 = nice date hehe



macam mana pulak dengan vampire diaries?aku kenal story ni masa first2 siar kat 8TV..ada la tengok 3-4 episod..lepas tu aku tak tengok dah,lupa kenapa,tapi rasanya sebab masa tu aku dah sambung masuk belajar asasi sains kt UiTM..and since that aku tak ambil tau dah pasal vampire diaries..tapi tahun lepas bulan 12 camtu..ternampak ada seorang amoi cina leng lui tengah baca novel vampire diaries dalam komuter..baru la aku tau vampire diaries kat tv tu diadaptasi daripada novel jugak..sama macam twilight..macam mana pulak aku boleh terjebak dengan vampire diaries sejak tu?masa dental symposium 4 januari 2011,ada jualan buku..aku ternampak la 4 buku vampire diaries..kalau boleh,nak je aku ngap empat2 buku tu..tapi sebab kurang duit, aku beli je 2 buku yang dah compile jadi volume 1-4..kiranya ada 4 siri la dalam 2 buku..and lagi 2 buku tu aku tinggal..sayang jugak bila pikir balik, sebab bila azuwa nak beli jugak buku tu, (aku share dengan dia, ingat aku beli 2,dia beli 2 jugak) buku yang volume 6 (buku ke-4) dah ada orang beli..azuwa sempat beli volume 5 je (buku ke-3)..dah la 1 buku RM18 je..sedey!!!! aku sangat hope aku dapat jumpa buku volume 6 tu, The Return:Shadow Souls..sekarang ni pembacaan aku terbantut dan tergendala kat volume 5..aku kena stop baca sebab novel tu wat aku tak stadi untuk mid sem exam aku minggu depan huhu



mula-mula aku fikir vampire diaries meniru twilight..rupanya aku silap..novel vampire diaries dah wujud pada tahun aku lahir, 1991 lagi..dari volume 1-4, story tu memang daripada 1991..tapi volume 5 lebih kurang 2007 camtu..lama jugak LJ Smith cari idea untuk sambung story tu kan?haha.masa mula2 tengok vampire diaries kat TV, aku tak ada la obsess sangat dengan story tu,rasa biasa2 aje..tapi sebabkan aku minat dengan novel tu,aku secara tak sengaja obsess jugak dengan drama dia..berbeza dengan twilight yang cuma ubah sikit2 je tapi plot and watak tak berusik,drama vampire diaries memang sangat lain dengan novel..watak2 ada yang kena tukar,kena buang,plot cerita pun lain..apa2 pun,drama dia tetap best! drama dia tak sunyi macam twilight sebab drama tu penuh dengan lagu yang fresh and best..twilight kan duk pakai lagu emo and slow je,bikin ngantok beb!

duk seronok cerita opinion aku pasal perbandingan dua story hebat ni, aku lupa nak kenalkan watak2 utama..

lebih kurang la Vampire Diaries dengan Twilight Saga sebab watak utama 3 orang, 2 hero 1 heroin..

dalam Vampire Diaries, Stefan Salvatore (Paul Wesley) watak budak baik and husband materials..protective, romantic..boleh kata hampir sama la dengan Edward Cullen (Robert Pattinson) dalam Twilight Saga..tapi! Stefan is better than Edward in some ways..paling obvious ialah: Stefan sangat HOTTT hehe



Elena Gilbert vs Isabella Swan?? aku suka pelakon yang main watak Elena ni, Nina Dobrev, cute sangat, suara pun sedap..perwatakan dua orang ni memang sangat lain..Bella Swan (Kristen Stewart) mempunyai perangai yang sangat clumsy sampai buat Edward tak senang duduk sebab asyik risau dengan keselamatan si Bella ni..Elena lain, dia strong, walaupun kematian parents sebab accident..



watak ke-3..Jacob Black (Taylor Lautner) dalam Twilight menunjukkan perangai suka berebut hak orang..dia berebut dengan Edward pasal Bella..tapi bila compare dalam Twilight, aku lebih suka Jacob (tapi dia panas baran, but still hotter than Edward hehe)..Damon Salvatore (Ian Somerhalder) sama jugak seperti Jacob yang ternyata lebih hot and sexier daripada hero utama..sama la diorang ni, sebab suka heroin jugak..share same feelings dengan hero utama to heroin..bezanya dua ni, Damon ada evil sides..Jacob tak..




kalau nak lebih tau pasal Twilight, boleh la berkunjung ke link ne.. klik SINI



kalau nak lebih tau pasal Vampire Diaries, klik SINI


4 budak suka tunjuk gigi:

al_hakim on 2 February 2011 at 02:42 said...

twilight agi best!

Fir Ikhwan Affandi on 2 February 2011 at 02:46 said...

bg kwn, vampire diaries lg best! Damon punya karekter, like dual personality...He got bad & good side..

aL sYa on 2 February 2011 at 03:23 said...

haha..actually due2 bez..lagi2 novel dia..tapi bila tgk yg dh dilakonkan,vampire diaries lg bez..vampire diaries x emo sgt..x stress..twilight sgt stres n emo haha

Ayin Torres on 10 June 2013 at 00:00 said...

Seriously saya peminat tegar The Vampire Diaries..Obviosly TVD ni cerita dia menarik bukan pasal percintaan semata-mata tapi ada erti kasih sayang antara Kakak Adik, Abang Adik, Kawan-kawan..Semua banyak berkorban demi orang yg mereka sayang..TVD is most the best =)

 

aL sYa Copyright © 2011 Blog aL sYa Yang Punyaa