Monday 14 March 2011

Team Building Camp Fakulti Pergigian UiTM - PART 1

Doodled by aL sYa at Monday, March 14, 2011
aku join team building camping anjuran fakulti baru2 ni..3 hari 2 malam, bertolak pergi pagi jumaat, bertolak balik tgh ari ahad.. syok sangat pengalaman kat sana. banyak pengalaman first time hehe.

kali ni aku nak share pasal Day 1 dulu:

kul 7.30 pagi, kitorang start berkumpul. makan2 jap makanan yang tersedia (eceh macam buffet lak haha). ada sebekas nasi goreng and kuih karipap dengan kuih apa tah satu lagi tu haha.

sebelum bertolak tu, aku dengan beberapa kawan menghadapi kesusahan untuk dapat seat dalam bus, boleh kate semua macam penuh sebab ramai 'mereka-mereka' yang tolong chop-kan seat untuk kawan2 diorang. (tapi in the end, banyak je kosong, sebab rupa2nya ada orang tumpang letak beg je, ataupun chop-kan tempat tapi kawan2 diorang tu tak duduk pun kat situ). tapi last2 dapat jugak tempat, bersama2 senior semestinya. Year 4,5 macam tu la.. dapat tempat ke-3 dari depan.

sebelum bertolak tu, kitorang diarah makan dos anti-malaria yang kedua. seperti biasa, sungguh pahit ubatnya (yang 2 bijik daripada 3 bijik tu), aku pun lupa nak prepare air manis untuk telan ubat tu. tapi alhamdulillah, aku berjaya telan dengan kesan pahit yang sikit je kat lidah (kalau compare dengan dos pertama dulu, memang teruk lidah aku dikerjakan dengan rasa pahit tu huhu). alhamdulillah jugak ada sekali disediakan air kotak teh bunga (sekali dengan makanan tadi).

bertolak lebih kurang hampir pukul 9 pagi. 5 bijik bas semuanya. 4 bas persiaran + 1 bas sekolah haha
*
*
*
*
*
*
*
*
*
memang fenin la naik bus kali ni, biasanya aku tak ada pun mabuk kenderaan. maybe sebab faktor aku duduk agak kedepan dalam bus tu huhu (nasib la). sesampai di Kela Adventure Camp, Raub, Pahang, [klik sini untuk ke blog tempat tu] aku perasan network coverage memang 100% tak ada, memang tak best bila macam tu, rindu sangat kat 'My Other Half' sepanjang kem.. aku tau dia pun rindu aku..hehe.yang aku terkilan, malam tu aku tak dapat wish b'day kat dia..sorry sayang =(

aktiviti petang tak ada apa2 sangat, just lunch (sangat sedap), dapat tempat tidur, solat, dengar Dekan potpet kat depan, tapi aku tak layan sangat sebab aku tak dengar. lagi2 hujan yang lebat masa tu membataskan pendengaran ni (daripada perjalanan sebelum tu lagi sampailah kitorang kat tapak kem, memang hujan je~)

malam lebih kurang hampir 10 malam, kitorang start night walk. seram sejuk dengar briefing bila nanti ada part berjalan sorang2 dalam gelap tanpa torchlight uhuhuhu. laluan night walk tu melalui hutan kebun kelapa sawit. licin sangat laluan dia sebab hujan je kan. dengan lopak airnya lagi. adventure la.

thrill. lagi thrill bila jalan sorang2 haha. tapi alhamdulillah la aku lepas yang tu. aku cuma fikir nak sampai ke destinasi je, aku bezakan tempat rumput dengan yang tak berumput untuk elakkan aku jatuh. (mata memang dapat adapt bila dah lama2 dalam gelap). aku tak sempat nak fikir pasal hantu pun, aku jalan je berpandukan lampu keselamatan kelip2 merah yang disediakan. tapi separuh jalan, aku dengar orang sembang kat belakang, rupa2nya dua orang yang belakang aku (group aku la), kami pun rasa selamat la sebab dapat berjalan bertiga haha.

tu sajelah untuk Day 1 hehe

0 budak suka tunjuk gigi:

 

aL sYa Copyright © 2011 Blog aL sYa Yang Punyaa