Thursday 2 June 2011

Masalah Selesai!!

Doodled by aL sYa at Thursday, June 02, 2011
masalah yang aL duk bingungkan daripada semalam tu dah selesai tengah hari tadi.. Dengan dub dab dub dab atau dalam medical term "lub dub lub dub" yang bertalu-talu, akhirnya aL gagahkan diri jugak untuk call PTAR..

aL : assalamualaikum.. ni PTAR 4 ke?
PTAR 4 : ye PTAR 4..
aL : saya Alyaa Syazana. saya dapat surat semalam, kata saya belum pulangkan buku, tapi saya dah pulangkan buku tu..
PTAR 4 : oh.. berapa nombor pelajar ya?
aL : 2010******
PTAR 4 : Alyaa Syazana, ya?
aL : ya, saya.
PTAR 4 : kami akan periksa dulu. kalau kami tak jumpa buku tu, maksudnya memang buku tu hilang lah.
aL : ok.. 4 kawan saya pun dapat masalah macam ni.. jadi saya nak mintak tolong check la ya?
PTAR 4 : ok ok..
aL : terima kasih ya..

Ada la tak lebih tak kurang 30 minit, telefon berbunyi.. PTAR 4 call balik.. Dia cakap dia dah jumpa buku tu, memang aL dah pulangkan, cuma aL kena bayar denda, dia kata " 80 sen je~ " .. aL terkezut masa tu, aL dah bayar semua la weyhh~ ni mesti sebab tak rekod aL dah bayar sebab hari aL bayar tu tak ada resit.. Ganyang je la.. 80 sen je.. aL malas nak berkira, malas dah nak bertekak dengan PTAR 4.. Lagipun aL tak ada bukti yang tunjuk aL dah bayar kan? So, bayar je la.. huhuhu

Sebelum cuti sem lagi aL dah maklumkan kat PTAR 4 pasal buku pinjaman yang aL dah pulangkan tu.. Tiba-tiba dapat surat warning dah daripada PTAR semalam.. Salah staf yang bertugas masa tu la, aL dah notify dia pasal ni, dia pun dah scan kad matrik aL, angguk2 je dia, tapi tak angkat bontot pun gi check kat rak buku tu.. Apa daaa!!

0 budak suka tunjuk gigi:

 

aL sYa Copyright © 2011 Blog aL sYa Yang Punyaa