Friday 12 December 2008

Diriku di MRSM PC

Doodled by aL sYa at Friday, December 12, 2008
haha aku asyik cite psl org laen kt MRSM PC..lbh2 lg bdk2 C6..huhu

well setahu aku,aku ne seorg yg slalu ngusik org..n aku ske wat lawak n ceria orgnye..aku ne xley tgk org yg susa ati,mmg aku x sng duduk bl tgk org x ceria..aku rs mcm aku bertanggungjwb utk menceriakan org2 yg sedih..huhu..

walo bgimenpun,aku sedar kdg2 aku ley bertukar menjadi monster yg sgt garang..haha..mcm org laen,aku rs mrh bl tgk ade membe yg wat salah atau perkara yg tdk manis dibuat oleh ank gadis..ha contohnye aku cukup x selesa dgn org yg mkn bunyi..paling2 x selesa..n aku x selesa klu ade anak dara yg duduk x sopan..hmm..aku bknla perempuan melayu terakhir ke ape,tp aku juz x selesa..

ha disebabkan perangai aku yg pelik ne,kdg2 aku juga menjadi mangsa tohmahan org..ye la,selalu sgt mrh org kn mst la ada org yg x puas ati..pengalaman plg mencabar bile aku dilantik menjadi ahli Lembaga Disiplin Pelajar(LDP)..bg aku bese la bl ade yg x ske LDP,bg sesetengah org,LDP ni penyibuk,pengacau hidop org laen smp nk hidop sng skit pn xley..tp LDP hny menjalankan tugasnye utk memastikan kelancaran urusan maktab..plg x thn bl ade yg menjawab bl LDP tego/mrh/bebel..sakit btol hati ne..

ms wat checking asrama pagi2,plg x thn ms ari ahad sbb pagi tu ade dhuha..ley kate every sunday aku missed solat dhuha berjemaah..slalunye aku wat sorg2 je..sbb ape ek aku lewat?sbb ms checking tu,still ade yg lum kua drpd blok,ade yg br nk iron baju,baru nk mandi..n ade yg still tido lg!!gitula rutin aku ari ahad,kejut org bgn tido..huhu..tp bilik yg dh kosong tu aku ley la pantau kebersihan & kekemasan dl sambil tunggu bdk2 laen kosongkan blok asrama..

ade 1 ketika bila peraturan kewajipan solat berjemaah maghrib betul2 ketat,aku arahkan blok dikosongkan utk gi surau..hmm bile dh gelap tu,aku check la setiap bilik..sorg2 ne,brani btul aku ms maghrib duk dlm gelap sorg2..huhu..masuk satu bilik tu,aku tau ade yg menyorok tp bdk yg ade dlm bilik tu kate diorang dh lme gi surau padahal aku br je dpt report drpd seseorg yg diorang x gi surau lg..tp aku biarkan je,ikot la,asalkan aku dh jlnkan keje aku..aku bknnye warden..hhmm

pahtu gi bilik laen lak,gelap btol biliknye..elok2 aku bg salam n masuk bilik tu aku terkejut sbb aku nmpk ade org br sdh mandi..then tibe2 nmpk ade org tgh pki tudung..tgk kiri nmpk ade tgn terjulur drpd loker..jeng3..bdk tu rupe2nye menyorok dlm loker tp sbb dh tau aku nmpk die,tu yg die julur tgn tu huhu..klaka btol diorang ne..

then aku gi bilik laen lak,gelap gk ne..bl aku msk aku nmpk sorg tu berjalan dpn aku..aiikk..ade org lg..?lps dh tego bdk tu,aku jln dlm skit,aku nmpk ade pintu loker terbukak,aku jenguk je nmpk ade org tgh minum air dlm mug..haha..serius,klaka gle bl tgk org nyorok ne,mcm la aku ni dungu sgt smp x check seluruh bilik tu..smart x aku?haha..

byk lg cte ms aku jd LDP ne,tp nk ringkaskan cte,aku ne mmg sorg yg ske cari kesalahan org utk mrh diorang..haha..sbb aku pemarah?

aku gk apply jd naqibah,yg bekerja di bawah BADAR..naqibah ne keje die simple je,jd mak angkat kt budak2 form 4..haha..anak angkat aku ialah girls homeroom 4L2..ceria!!hehe..alhamdulillah sume bdk baek tp ade gk yg kureng..ngeh3..aku rpt dgn yg baek tu je..huhu..actually aku takot skit nk tego org bile ade yg x pki stoking ke..tp aku lbh suke tgk org tersebut dgn pandangan yg semacam..hahaa..kejam2..

aku stat dikenali oleh junior bl aku slalu jd tukang bebel ms roll call F4..n jd sgt2 tknal lps aku jd model rock ms hari puteri 2008..haha..diorg x sngka "kakak tu bkn BADAR ke?" ngahaha..mencetus kontroversi btol aku ne..ngeh3

ape yg aku tau,aku bkn la bdk yg sgt baek,aku ne nakal..ngusik org no 1..haha..kdg2 ejek2 pn ade..ehehe..hny membe kt MRSM PC je la yg knal aku..ha klu sape2 bdk MRSM PC yg rs nk tambah psl aku kt sini,silakan tulih komen erk?huhu salam.. =)

0 budak suka tunjuk gigi:

 

aL sYa Copyright © 2011 Blog aL sYa Yang Punyaa